Żywność dietetyczna

Stopień przetworzenia żywności znacznie wzrósł w ciągu ostatnich kilkunastu lat, dlatego wybierając żywność dla nas i naszych bliskich powinniśmy się kierować odpowiednią jakością produktów spożywczych. Polepszacze smaku, koagulanty oraz konserwanty są powszechnie obecne w żywności, dlatego powinniśmy wyszukiwać tylko tych produktów zawierających tylko niezbędne składniki. W naszym sklepie znajdziecie żywność w postaci zamienników posiłków oraz przekąsek, które poza odpowiednim składem zawierają również dużą ilość białka oraz błonnika pokarmowego. Łatwość przygotowania oraz sytość po takim posiłku są silnymi argumentami za dodaniem takiego typu żywności do swojego jadłospisu.

Proteinowe masło sezamowe o smaku czekoladowym
Cena promocyjna 37,05 zł Regular Price 39,00 zł

Czy żywność powinna być organiczna.

Certyfikat świadczący o organicznym pochodzeniu danego składnika jest ogromnym plusem i świadczy o tym, że producent postawił na jakość projektując swóje produkt, ale… uzyskanie przez farmera certyfikatu „Organic” wymaga sporych nakładów finansowych. Często gospodarstwa produkujące zdrową żywność z zachowaniem najwyższych standardów po prostu nie może sobie pozwolić na zainwestowanie w taki certyfikat. Dlatego bardziej od znaczka „Organic” powinniśmy skupiać się na czytaniu składu danego produktu.

Czym jest żywność funkcjonalna?

Żywność spełniające określone funkcje w naszym organizmie ma miano żywności funkcjonalnej. Zwiększenie sytości posiłku, dostarczenie pożywki dla bakterii jelitowych, przyspieszenie metabolizmu czy zwiększenie syntezy włókien mięśniowych – są to niektóre z zastosowań żywności funkcjonalnej.

Czy warto stosować zamienniki posiłku?

Zamienniki posiłku w postaci koktajli, zup, batonów czy przekąsek są powszechnie stosowanym „rezerwowym posiłkiem”. Dobry skład, wysoka wartość odżywcza oraz prostota i szybkość przygotowania stanowią argument za urozmaiceniem naszej diety zamiennikami posiłku. Pamiętajmy jednak, że jak sama nazwa wskazuje powinien to być zamiennik posiłku, więc nie powinniśmy opierać na nich naszej diety.